حمام مهرآباد بناب گنجينه مردم شناسي است

آمار مطالب

کل مطالب : 121
کل نظرات : 28

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 47
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 311
بازدید سال : 1742
بازدید کلی : 41641

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دیاریم بناب و آدرس bonabmath.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یوسف
تاریخ : پنج شنبه 16 خرداد 1392
نظرات


    حمام مهرآباد شهرستان بناب كه به موزه مردم شناسي جنوب سهند تبديل شده از سال1382 تاكنون ميزبان علاقمندان به آثار تاريخي و فرهنگ مردمي است.بناي حمام مهرآباد بناب در آذرماه سال78 ، با شماره2514 در فهرست آثار ملي ثبت شده است.
    اين گرمابه تا سال75 در مالكيت بخش خصوصي بود تا اينكه توسط شهرداري بناب تملك و براي مرمت در اختيار ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي قرار گرفت. مرمت اين بنا تا سال1382 ادامه داشت و پس از مرمت براي ايجاد موزه مردم شناسي جنوب سهند در نظر گرفته شد. اين حمام قديمي به جاي مانده از دوره صفويه با معماري ارزشمند كامل حمام هاي قديمي آذربايجان است و در زميني به مساحت342 متر مربع ساخته شده و روبه روي آن هم بناي مسجد تاريخي مهرآباد قرار دارد و اين بناها مجموعه شهري كاملي را تشكيل داده اند. هدف از شكل گيري و تجهيز اين موزه كه نخستين موزه مردم شناسي در سطح استان است، ايجاد يك مركز علمي، تاريخي و فرهنگي، در راستاي اهدافي گسترده و بلندمدت تعريف شده است.
    كوشش مجموعه حاضر بر اين است كه اشياي مردم شناسي منطقه جنوب سهند را كه با توجه به تغييرات سريع روز به روز از عرصه زندگي خارج مي شوند و هركدام حامل بسياري از مسائل فرهنگي و تاريخي هستند جمع آوري گردد و نسبت به حفظ و نگهداري و معرفي آنها به جوانان و نسل هاي آينده اين مرز و بوم، گام هاي مجدانه و موثري برداشته شود.



Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 1039
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بناب شهری است در آذربایجان شرقی. درست است بناب از نظر وسعت یکی مانده به آخر در استان است ولی تمدن بزرگی را در حود جای داده است زمانی که در میاندوآب چند خانوار زندگی می کردند جمعیت بناب به1000نفر هم می رسید.داشتن مردم خوب ودلیر ومسولان کارگشته باعث پیشرفت این شهرستان شد . این شهرستان هم دانشگاه دولتی دارد وهم فرودگاهی بنام سهند را در خود جای داده استوهم پیست اتومبیل رانی موتور سواری واسب دوانی دارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود